Przed rozpoczęciem czynności związanych z montażem opony należy sprawdzić czy nie jest ona uszkodzona. Szczególnie jest to ważne kiedy będzie montowana opona używana. Nowe opony posiadają tą przewagę nad używanymi, iż założona dętka jest zawsze nowa a cała opona może służyć przez dłuższy czas. Nie należy też zakładać pogiętej dętki a także używać tylko smarów zatwierdzonych. Nie można używać na bazie ropnej lub też silikonów. Nie dopuszczalne jest też uderzanie opony młotkiem co robią niektórzy posiadacze samochodu. Zanim napompujemy oponę powinniśmy sprawdzić czy felga jest prawidłowo zamontowana.
Należy też pamiętać o odpowiednim ciśnieniu podczas pompowania. Nie wolno przekraczać ciśnienia 3psi tzn 0,2 bara. Oczywiście koło należy umieścić w klatce zabezpieczającej lub innym urządzeniu ograniczającym..Należy używać przedłużonego węża z manometrem oraz mocowaniem zatrzaskowym. Wówczas podczas pompowanie osoba może znajdować się z boku. Nie należy także zakładać pierścieni kiedy opona nie jest do kończ napełniona powietrzem. Nie wolno też dopełniać powietrzem. Konieczne jest także sprawdzenie czy wkładka sprężynowa utrzymuje powietrze. Pamiętać należy również, aby napełnianie opony wykonywać na zimno tak jak zaleca producent opony.