Jak należy budować efektowny model zarządzania logistyką w e-commerce?

Jak należy budować efektowny model zarządzania logistyką w e-commerce?

Zazwyczaj zadowolenie klienta z zakupów internetowych zwiększa prawdopodobieństwo kolejnego zakupu, a proces logistyczny odgrywa tutaj ważną rolę. Otóż jak wynika z raportu E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska najczęściej wskazywanym problemem związanym z zakupami online jest zbyt długi czas oczekiwania na dostarczenie zakupionych towarów (35% wskazań). Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego jak należy budować efektywny model zarządzania logistyką w e-commerce. Przeczytaj go koniecznie!

Co nas motywuje do robienia zakupów w Internecie?

Zacznijmy od tego, że silnym motywatorem do kupowania w internecie jest dogodna, elastyczna forma dostawy i zwrotu towarów. Otóż według danych z raportu E-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska - 35% badanych konsumentów wskazuje problem długiego oczekiwania na dostawę, zarazem dla 62% ankietowanych bardzo ważny jest koszt dostawy. Ponadto 42% ankietowanych ma wyższe oczekiwania wobec dostaw e-zakupów w porównaniu do badań sprzed dwóch lat. W związku z tym, znalezienie złotego środka jest kluczowe dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej e-sklepu.

Logistyka - podstawą dobrego e-commerce

Dobre i efektywne zarządzanie zwrotami w łańcuchu dostaw to wyzwanie dla całego rynku e-commerce. W czasie, w którym konsumenci coraz więcej zwracają zakupionych produktów, zwroty zaczynają odgrywać znaczącą pozycję w finansach firmy, generując często ukryte i trudne do oszacowania koszty. Dlatego temat zwrotów powinien być rozpatrywany na kilku głównych płaszczyznach: zarządzanie klientem, zarządzanie logistyką, powody i źródła zwrotów, procesy i finanse. To właśnie proces realizacji zamówień jest fundamentem sprawnej operacji logistycznej. Jednak rozwiązania operacyjne różnią się w zależności od skali operacji elementem wspólnym, którym jest zawsze zachowanie właściwych proporcji pomiędzy płynnością operacji, a kosztami jej prowadzenia. Na pewno właściwym kierunkiem rozwoju jest w tym wypadku stosowanie zintegrowanych rozwiązań i badanie rynku w celu wczesnego uchwycenia zmieniających się trendów rynkowych.

Czynniki wpływające na e-commerce

Model realizacji zamówień, który jest optymalny dzisiaj - jutro już najprawdopodobniej będzie znacznie mniej. Wpływ na to może mieć wiele czynników: w firmie pojawi się nowa usługa kurierska, zmieni się magazyn logistyczny, nowy dostawca zapewni detaliście usługę dropshipping, albo po prostu skala biznesu wymusi na nim zmianę systemu WMS na magazynie.

Podobne artykuły

Busy do Holandii
W Polsce obserwuje się ciągły wzrost ilości firm transportowych. Choć rynek oferujący różne przejazdy wciąż się rozwija, to  duża konkurencja może mieć negatywny wpływ na rentowność. Dlatego wchodząc w branżę transportową, warto dokładnie...
Czy warto inwestować w ekologiczne rzeczy dla dzieci?
Kilogram jabłek za 8 złotych, ubranka z bio cotton dwa razy droższe od sieciowych, jajka zerówki po 1,20 za sztukę? Co kryje się za takimi cenami i czy warto inwestować w ekologiczne rzeczy dla dzieci? Eko macierzyństwo to nie moda, ale wyr...
Piłka nożna
Jak wiadomo, sport jest bardzo ważną dziedziną życia ludzkiego. Zapewnia on nam zdrowie, a dodatkowo dla wielu ludzi jest to bardzo ciekawe zajęcie. Istnieje wiele dyscyplin sportowych, które różnią się zasadami oraz ludźmi, któr...
Idziemy na zakupy!
Co jest modne tego lata? Tego lata, wybierając się na zakupy i chcąc wyglądać modnie, należy zaopatrzyć się – tu dla Pań – w jak najdłuższą, delikatną spódnicę, do tego bluzeczkę o jasnych, pastelowych kolorach. Panowie – wsz...
Budujemy zupełnie inaczej, niż jeszcze kilka lat temu
​Budownictwo jak i sama branża, zmieniły się niesłychanie na przestrzeni ostatnich lat co chyba dla nikogo nie stanowi już żadnego zdumienia, zarówno jeżeli chodzi o jakość oferowanych usług, obszar działania, stosowane materiały czy tempoprow...